Нали по-горе колегата Pininfarina каза, че петите са паснали точно. Тогава защо още говорим за спортни валове и тяхното зацепване?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Краят на една мъчителна jts сага...
Collapse
X
-
Абе според мен на спортния вал гърбицата трябва да е с различна форма и ако се зацепва с пети като на туин скраб, нали петата няма да може да копира вала. Опс, изпревариха меAR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщениеАко бяха коломбовци би трябвало да се зацепват по този начин (с тази пластина, която държи валовете застопорени) :
AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеНали по-горе колегата Pininfarina каза, че петите са паснали точно. Тогава защо още говорим за спортни валове и тяхното зацепване?
Ама колко спортни валове ти минаха през ръцете да ги зацепваш?
Да кажем,че стреет валовете на КатКамс и Коломбото им пасват точно петите на гърбиците.Но се зацепват на други градуси за да има ефект от тях. (ефекта -)
Alfa Romeo 147 05" 1,9 JTDm Distinctive
ех.. Малкото КуВе
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от Васил Петров Покажи съобщениеГледам тех. си грамотен...........
Ама колко спортни валове ти минаха през ръцете да ги зацепваш?
Да кажем,че стреет валовете на КатКамс и Коломбото им пасват точно петите на гърбиците.Но се зацепват на други градуси за да има ефект от тях. (ефекта -)
И ако приемем че това отстояние представлява цял брой зъби на ангренажното колело, то какво различава спотрния от нормалния вал?
Прости невежеството ми моля.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от Васил Петров Покажи съобщениеГледам тех. си грамотен...........
Ама колко спортни валове ти минаха през ръцете да ги зацепваш?
Да кажем,че стреет валовете на КатКамс и Коломбото им пасват точно петите на гърбиците.Но се зацепват на други градуси за да има ефект от тях. (ефекта -)
Пробвай пак .
Жокер : градусите са доста свързани с гърбиците и от там е разликата между нормални и спортни
---------- Post added at 18:51 ---------- Previous post was at 18:50 ----------
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеДа разбирам, че гърбиците на някои спортни валове са същите, като на нормалните валове, но отстоят на различни градуси спрямо ГМТ?
И ако приемем че това отстояние представлява цял брой зъби на ангренажното колело, то какво различава спотрния от нормалния вал?
Прости невежеството ми моля.AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y
Comment
-
Хахах, голям кеф ми е да чета за профил на гърбици на спортни валове и че били с профил на гърбиците 1:1 с нормалните.
Колеги, моля не пишете глупости че ще ни се смеят хората
Някои хора явно изобщо не са чували за фази на газоразпределение и за работна крива на гърбицата!sigpic
Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'
Comment
-
Гърбицата има друга форма,осигуряваща по дълга фаза на отварен на клапан и по рязко отваряне и затваряне.Колкото по-дълга е дъгата на отваряне на клапана толкова по дърго клапана е отворен и повече газове влизат в цилиндъра или по бързо излизат.Просто челото на гърбицата е по "плоско" при спортния, вместо да е "остро" като на стоковия.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Ами то ако беше разликата в сфазирането а не в гърбиците, както твърди Васил Петров, то аз не разбирам защо се произвеждат спортни валове а не се произвеждат просто спортни ангренажни колела.
Ефектът щеше да е същият, но цената на изработка - доста по-ниска.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Така явно не сте ме разбрали......
Дори и спортни валове може да се зацепят с пети на ТС, ако са с близки градуси да кажем от 5 градуса разлика.
То ясно,че ако има огромна разлика няма как да стане.
Просто тези Коломбовци са най-малките по-големина в гамата на пройзводитела.
Stradale Medio 11.2 10.4 270°/260°Last edited by Васил Петров; d.m.y г., 20:54.Alfa Romeo 147 05" 1,9 JTDm Distinctive
ех.. Малкото КуВе
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от vlalov Покажи съобщениеТе така показано зацепването те вкарва в голям филм - на изпускателния вал е вързана помпата за високо налягане и си става живо приключение упражнението .Снимката, която съм постнал е за зацепването на 1.8 и 2.0 Туин Спарк
Но въпреки всичко хвърли един поглед на тази тема, в която е описано, че са сложени валове коломбо на Жтс и идвали точно с някаква застопоряваща пластина(пост номер 7) :
http://www.alfaowner.com/Forum/tunin...-2003-jts.html
Таа от тук реших, че е като при Туин Спарк.
п.с. Също така да защитя Васко :
Малко по-надолу в тази тема се пише, че Колобо и Бариани са отговорили, че с оригиналните пети също можело да се зацепят, най-малките валове (Страдале Медио), само трябвало да надигнат петите 1-2см. Тоест най-леките валове не са много по-различни като профил от оригналните (но не са и еднакви).
" 2 things about the Colombo & Bariani tools , one general and one specific :
In general : they are not "locking" tools but "phase" tools ; they were inveted to help the non-expert mechanics to make the right phase for the distribution of the cars ; actually a mechanic that "knows what to do" doesn't need this tool.
Then : for the TS16V engine C&B have made the tool, for the JTS they have not made it yet; this engine has just started to sell...
Instead, the locking tool, that is needed to fit the camshafts, is the original Alfa Romeo tool, that the mechanic should have.
Please tell him that even if the profile of the cams is now different, with C&B cams, the Alfa tool is still ok to fit the cams : he just has to lift it a little bit, 1-2 cm, and this will be ok , he will be able to close the camshafts.
I am here if you need anything else.
Kind regards,
Mauro"Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 21:08.Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщениеКъдето си прав - си прав и не споря (не съм зацепвал жтс)Снимката, която съм постнал е за зацепването на 1.8 и 2.0 Туин Спарк
Но въпреки всичко хвърли един поглед на тази тема, в която е описано, че са сложени валове коломбо на Жтс и идвали точно с някаква застопоряваща пластина(пост номер 7) :
http://www.alfaowner.com/Forum/tunin...-2003-jts.html
Таа от тук реших, че е като при Туин Спарк.
п.с. Също така да защитя Васко :
Малко по-надолу в тази тема се пише, че Колобо и Бариани са отговорили, че с оригиналните пети също можело да се зацепят, най-малките валове (Страдале Медио), само трябвало да надигнат петите 1-2см. Тоест най-леките валове не са много по-различни като профил от оригналните (но не са и еднакви).
" 2 things about the Colombo & Bariani tools , one general and one specific :
In general : they are not "locking" tools but "phase" tools ; they were inveted to help the non-expert mechanics to make the right phase for the distribution of the cars ; actually a mechanic that "knows what to do" doesn't need this tool.
Then : for the TS16V engine C&B have made the tool, for the JTS they have not made it yet; this engine has just started to sell...
Instead, the locking tool, that is needed to fit the camshafts, is the original Alfa Romeo tool, that the mechanic should have.
Please tell him that even if the profile of the cams is now different, with C&B cams, the Alfa tool is still ok to fit the cams : he just has to lift it a little bit, 1-2 cm, and this will be ok , he will be able to close the camshafts.
I am here if you need anything else.
Kind regards,
Mauro"
С моя скапан английски, правилно ли разчитам че C&B са отговорили че за JTS немат стока ?
Иначе Васко никой го не напада, що да го защитаваш ?AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y
Comment
-
Реално един пише, че има някаква пластина, с която са му зацепил коломбовци в някакв сервиз, а друг пише, че не са му предоставили такава пластина...На кой да вярваме последно?Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
Заебете пластините. Обикновено данните за зацепване на валовете никога не са най-доброто което се иска. Валовете могат да се зацепят по много начини в зависимост какво искаме от тях. Дали повече въртящ момент в ниските и запазване на макс мощност във високите (или съвсем малко повишение) или обратното. Добър празен ход, запазване на въртящия момент и много повече мощност във високите.
Едни и същи резултати могат да се постигнат с примерно 2 или повече комбинации на зацепване на валовете.
Само ще кажа, че catcams си промениха спецификацията на зацепване на валовете които имам от тях с тази която им казах, че мотора се държи най-добре. Общо 2 пъти я промениха в сайта си. Така, че това което ви дават като данни, много често изобщо не са тествани, а са чисто теоретични и не винаги по сметки излиза точно. Има много неща които не могат да се предвидят реално.
Ако на някой му се вижда нереално мога да пусна цялата ми кореспонденция с catcams която не беше никак малка.И това не е единичен случай. Има колега от форума който също се бори дълго с коломбовци по същата причина.
Last edited by oem; d.m.y г., 16:31.Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеЗаебете пластините. Обикновено данните за зацепване на валовете никога не са най-доброто което се иска. Валовете могат да се зацепят по много начини в зависимост какво искаме от тях. Дали повече въртящ момент в ниските и запазване на макс мощност във високите (или съвсем малко повишение) или обратното. Добър празен ход, запазване на въртящия момент и много повече мощност във високите.
Едни и същи резултати могат да се постигнат с примерно 2 или повече комбинации на зацепване на валовете.
Само ще кажа, че catcams си промениха спецификацията на зацепване на валовете които имам от тях с тази която им казах, че мотора се държи най-добре. Общо 2 пъти я промениха в сайта си. Така, че това което ви дават като данни, много често изобщо не са тествани, а са чисто теоретични и не винаги по сметки излиза точно. Има много неща които не могат да се предвидят реално.
Ако на някой му се вижда нереално мога да пусна цялата ми кореспонденция с catcams която не беше никак малка.И това не е единичен случай. Има колега от форума който също се бори дълго с коломбовци по същата причина.
Темата е за ЖТС
Котараците не правят за ЖТС
Коломбо иска 770 евро да каже как се монтират, пластини или лапи - спесификация.
В крайна сметка колегата с темата е доволен, ако ще и от жигули да са валовете и евала на монтажния сервиз че са го направили както трябва.AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y
Comment
Comment